אירוח מושלם – פנג שוואי

מעצבת פנים, יועצת פנג שואי – תמר מיכאל

בערב יום שישי רוצים לצאת ולשבור את שיגרת השבוע, לפגוש אנשים, לאכול ולשתות ובימינו למצוא חניה בקלות וגם להרגיש ביטחון. מה מתאים יותר מלארח בבית או להתארח אצל חברים?

האזור הייצוגי ביותר בביתנו הוא חדר המגורים, ולאור העובדה שבבתים רבים יש גם חדר/פינת משפחה הוא הופך לאף ייצוגי יותר. הדבר הוביל לכך שרמת ההשקעה בחלל זה עלתה. במדינת ישראל לאחר 55 שנים אין עדיין סגנון עיצוב ישראלי מובהק .

סגנון ישראלי מתחיל להתפתח אך הוא אקלקטי מאד ומושפע מנופי טוסקנה, מרוקו, הסגנון הערבי , הבאוהאוס ולמעשה קיים יותר סגנון אישי מאשר סגנון ישראלי. ישנם מספר גורמים שקובעים את מראה חדר המגורים. הסגנון האישי שאליו מתחברת המשפחה, רמת האלגנטיות המבוקשת, הצרכים שאותם צריך לספק בנוחות, והרגשת האסקפיזם (המפלט). הביטוי העיצובי ל-4 הגורמים הנ”ל נקבע ע”י דרי הבית וניכר ברהיטים, הריצוף, וילונות, שטיחים ובכל שאר האביזרים.סגנון ואלגנטיות מושפעים ממנטליות ותרבות. רמת הנוחיות נגזרת מאופי האירוח ,כמות האירוח, מספר המתארחים והחשיבות שמשייכת לכך המשפחה.

האסקפיזם מקורו בהתייחסות השונה של האנשים אל הבית כמקום מפלט. ככל שתחושה זו גוברת רמת ההשקעה תהיה גבוהה יותר. אנשים שרואים בחלל המגורים מקום מנוחה ושלווה יקיפו את עצמם בחפצים וצבעים לפי טעמם אשר ישרו עליהם רוגע ויאפשרו להם להשתחרר מלחצים ו”להסיר את המסכות”. אין זה אומר בהכרח שחדר המגורים יהיה תמיד יוקרתי מסוגנן ומתוחכם. יכול להיות שאצל אנשים שנמצאים רב הזמן בסביבות מעוצבות וחנוטים בחליפותיהם חדר המגורים יהיה מאופיין בפשטות רבה.
בתחום עיצוב הרהיטים המבחר אדיר וכיאה למסורת החיקוי כך גם רמת המחירים משתנה.
אמנות האירוח מתפשטת בארץ ויוצרת צרכים חדשים. צרכים חדשים מובילים לרהיטים חדשים, סגנונות חדשים, וגם לכלי אירוח רבים ומגוונים.די היה להסתובב לפני חג הפסח בחנויות ולמצוא מבחר רב של מוצרים לאותה מטרה. לאירוח מושלם יש לדאוג לאווירה, וכדי שבכל פעם נוכל לשנות את האווירה ואופי האירוח מוטב לנו להתנתק מעיצוב חדר המגורים בסגנון מוגדר אלא אם זה אכן “אהבת חיינו”. ולמה הכוונה? בחדר מגורים בסגנון מכסיקני מובהק עם תקרה מחופה בעץ, שטיח פורטוגלי כבד, שידות מגולפות ומשובצות בעצם ,קירות בגוון חרדל-צהב ווילונות בגוון אדום חמרה עם פמוטי נרות ונברשת קנים גדולה יהיה קשה יותר להגיש סושי ואגרול, לערוך מזנון להגשה עצמית ולארח לבראנץ (בקר-צהרים)קלילה.

בחלל ששומר על ניטרליות בצבעי הקירות ובצבעי הרהיטים קל יותר לשנות אווירה ע”י שינוי/הוספת חפצים קטנים. כיום רווח מאד סגנון הפיוז’ן (FUSION) .פילוסופיית עיצוב שמבוססת על עירוב סגנונות, זרמים, ריחות וטעמים וכל המרבה לערבב הרי זה משובח. בחדר מגורים שכזה תהיינה לדוגמא: ספות עור בופאלו בגוון חום-שחור עם שולחן מכסיקני בעיבוד גס, פינת אירוח מרוקאית, כריות מפרווה סינתטית אדומות על הספות, ווילונות אורגנזה שנופלים עד לרצפה ועל הרצפה שטיח מתורכיה.מעל כל זה מנורה איטלקית ונרות מפוזרים להשלמת האווירה.
השפע הגדול שמציע הפיוז’ן מאפשר לכל מי שרוצה אפשרויות רבות לגיוון ושינוי. בבית שיש חדר משפחה אשר משמש את הילדים הקטנים ניתן להשקיע יותר ברמת הרהיטים אולם לעיתים קרובות חדר המגורים צריך לשמש גם את צעירי המשפחה . מומלץ מאד לרכוש רהיטים מרופדים ב”יאק” חומר סינתטי במראה עור ,עמיד במיוחד בפני שריטות , אינו סופג ואינו משתנה. ומה בנוגע לנישות? אופנה זו הולכת ומתרחקת מאתנו אולם יש לה מספר יתרונות פונקציונליים בעת שהחלל מאפשר זאת. כדאי לזכור שנישות אינן רק מרובעים סגורים וניתן לשלב מספר חומרים על מנת להקטין את מראה המכביד. ככלל אין ליצור נישות בחלל קטן או אפלולי ולהימנע מלהעמיס יתר על המידה.

פנג-שואי בחדר המגורים:

אנשים המתארחים בחלל זה צריכים להרגיש ביטחון ותחושה של נינוחות.
לכן יש לדאוג שמקומות הישיבה יהיו ברובם כלפי דלת הכניסה ומוגנים מאחור ע”י קיר, מזנון, שולחן צד או צמחיה. אצל הסינים קיים מושב לאורח המכובד אותו מושב הוא הנוח ביותר, שפונה לדלת. על מי שיושב במושב זה לא תוכל להנחית הפתעה. לצבעי הקירות הרהיטים והשטיחים יש השפעה רבה על הרגשתכם בחרו צבעים בהירים ומוארים. הימנעו מריבוי חפצים אשר מעכבים את זרימת האנרגיה בחלל.בחר העשרה או תיקון לחדר לפי רצונך. אם חדר זה משמש את המשפחה בעיקר שים דגש על הצבע, אם ברצונך להרחיב את מעגל ידידך הוסף צליל ותנועה.
כיוונים מומלצים למיקום חדר מגורים:דרום לעריכת מסיבות, דרום מערב ליצירת אווירה נינוחה ולמערב בעל אופי רומנטי חדר מגורים בדרום מזרח יאופיין באנרגיה שמחה ומרוממת.
חשוב להימנע מתמחים מחודדים,חוסר סדר,וילונות סגורים,גודש ברהיטים ופינות חדות כדי שזרימת הצ’י תהיה חופשית.

זכרו ! יכול להיות נעים בהרבה להתארח בחדר מגורים שלכם או של חברים אם דואגים לאווירה המתאימה וגם אין צורך לשלם עבור דמי אבטחה או לחפש חניה…

מברכת אתכם באהבה ואושר,
תמר מיכאל,
מעצבת פנים ויועצת פנג שואי
tamarid@walla.com