אמנות עיצוב תאורה

מומחי סוהו מציעים טיפים בתכנון תאורה

תאורה בעבר נתפסה כאלמנט פונקציונאלי בלבד , השימוש במנורות היה למתן אור בלבד. היום, ישנה מודעות רבה לתפקיד התאורה כחלק מהמראה העיצובי של החלל. תאורה כעיצוב אוירה. תאורה יכול להוות אביזר משלים לחדר ויכול להיות מרכז דומיננטי סביבו בונים את כל החלל.

האפשרויות היום כל כך רבות ומגוונות, בחומרים, בעיצובים ובצבעוניות וההתאמה דורשת הבנה מקצועית בחשמל כמו גם כשרון בתפיסת עיצוב כוללת המסוגלת לראות את התמונה כולה של כלל האביזרים בחדר. חברת סוהו עיצוב רהוט ותאורה מתמחה בתאורה ומציעה תכנון מקצועי של כלל גופי התאורה לבית ולחוץ.

בשנים האחרונות ניתן לראות איך כבשו גופי התאורה השקועים את תחום התאורה. השימוש בשקועים נפוץ מאוד הן למטרת תאורה והן למטרת יצירת אוירה.

אז איך נדע מה לבחור? איזה אפקט ייתן לנו כל גוף?

תכנון התאורה בבית הוא שלב חשוב מאוד בתהליך של בניה או שיפוץ. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע בנושא תכנון תאורה ומיקום נקודות החשמל בבית. אנו ב”סוהו” מבינים את חשיבות התכנון המוקדם ומודעים לעובדה שתכנון נכון של תאורה עוד בשלבים מוקדמים יכול לחסוך הרבה כסף והרבה כאב ראש. חשוב מאד כשמתחילים לתכנן תאורה עבור לקוח להבין את רצונותיו וחלומותיו. לא תמיד הלקוח מכיר את האפשרויות הקיימות ואת החידושים בעולם התאורה. מעצבי התאורה שלנו דואגים לעדכן את הלקוח ולהתאים את התכנון לאופיו וטעמו של הלקוח.

ננסה לענות על חלק מהשאלות המטרידות את לקוחותינו בבואם לקנות.

את השקועים ניתן לחלק למספר קטגוריות:

שקועי תקרה הלוגנים (ספוטים)

לפני שמחליטים איזה סוג שקוע לרכוש כדאי לחשוב מה אנו רוצים להאיר. האם אנו רוצים תאורה ממוקדת? תאורה מפוזרת? האם זו התאורה היחידה בחלל? האם זו תוספת אוירה בלבד?
רצוי לתכנן מראש במידה ומתאפשר ולהכין לשקועי התקרה הנמכת גבס או הכנה מראש בתקרת בטון. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע על מנת למקם את שקועי התקרה בצורה האפקטיבית ביותר.

שקועי תקרה פלורוסנטיים

גופי התאורה השקועים הנותנים תאורה פלורוסנטית הם בדרך כלל גדולים יותר ולכן תופסים יותר מקום. בתאורה ביתית נעשה שימוש בשקועים אלו בעיקר במטבחים, בחדרי עבודה או במקלחות.

שקועי קיר

גופי תאורה השקועים בקיר דורשים תכנון מוקדם. ההתקנה בקיר גבס היא הפשוטה והנפוצה ביותר. ניתן להתקינם בקיר בטון רק אם נעשתה לכך הכנה מראש. שקועי הקיר נותנים תאורה עקיפה בלבד. התאורה היא נעימה ורכה.שקועי הקיר הנפוצים ביותר הם שקועים שמתקינים במעלה מדרגות המשמשים מעין סימני דרך.
שקועי קיר נוספים המשמשים למתן תאורה עקיפה ואוירה.רצוי להתייעץ עם איש מקצוע על מנת למקם את השקועים בגובה הנכון ובמרחקים הנכונים כך שהתוצאה שתתקבל מבחינת אוירה ומבחינה פונקציונאלית תהיה מושלמת..

שקועי ריצפה

גופי תאורה השקועים ברצפה דורשים תכנון מוקדם. יש להחליט על הדגם בשלבים מוקדמים של הבנייה על מנת לבצע הכנה ברצפה.
חשוב מאוד לבחור שקועים מאיכות טובה על מנת למנוע בעיות בעתיד. על השקועים להיות בדרגת אטימות גבוהה על מנת למנוע חדירה של מים.

תאורת חוץ:

לא פחות חשוב מתאורה בתוך הבית היא התאורה שמחוצה לה. היום ישנה מודעות רבה לתפקיד התאורה כחלק מהמראה הכללי של הגינה. שימוש רב נעשה בתאורה שקועה הן ברצפה והן בקירות ובמקומות אסטרטגיים בגינה. בקירות אבן ובנישות מיוחדות ניתן להאיר בתאורת שטיפה שמבליטה את ייחודיות הבניין או הגינה.
בכתבה זו הצגנו את מרחב השקועים. עולם שלם ומרתק קיים גם בתחום של מנורות התליה, בעוצמות שונות היכולות להכניס לבית אוירה בנוכחות מרשימה.
אולמות התצוגה של סוהו עשירים במגוון המתחדש כל הזמן. גופי תאורה בעיצובים מרהיבים לכל פינה בבית. אמנות עיצוב התאורה זו לא רק סיסמא – צוות סוהו ישמח להמחיש לך את העוצמה שבתאורה וללוות אותך בכל תהליך ההחלטה.

 

כי התוכניות שלך מתגשמות בסוהו.
לנוחיותכם: כדאי לתאם פגישה עוד בשלב התכניות.

 

ניתן להזמין ייעוץ בבית הלקוח.
מומחי סוהו – עיצוב רהוט תאורה בע”מ