איך לבחור תאורה למטבח

בחירת פתרונות תאורה מהווים חלק חשוב מאוד בתכנון הבית, לכן העצה הראשונה והחשובה ביותר להתאמת תאורה מדויקת ואיכותית למטבח היא לעשות זאת כבר בשלבי התכנון המוקדמים. תאורה היא תחום הרבה יותר מדוקדק במבט ראשון, חשוב לקחת בחשבון גורמים רבים, ובאמצעות הקפדה על הכללים הבסיסיים תוכלו להשיג את המראה האסתטי, הטבעי והחסכוני ביותר.

התאמת התאורה למטרה

לכל מקום בבית יש תפקיד פונקציונלי משלו. יחד עם זאת, התפקיד של המטבח אינו תמיד חד משמעי ומעט שונה בכל משפחה, זאת בהתאם לגודל הבית או הדירה, למספר הנפשות, לאופי הפעילות של כל הדיירים וכן הלאה. כך, כאשר המטבח קטן וכל משמעותו היא מקום להכנת אוכל שמאוחר יותר נסעד במקום אחר (פינת אוכל, סלון, מרפסת וכיוצא באלה) – התאורה צריך להיות ממוקדת באזור העבודה, מתוך שאיפה שרוב הזמן המקום יהיה מואר בתאורה טבעית. יחד עם זאת, אם המטבח משחק תפקיד נרחב יותר בחיי המשפחה, בתור מקום שמתאספים בו, מעבירים את שעות הבוקר וכן הלאה – יש להתאים פתרונות תאורה נפרדים למטרות השונות. לדוגמא, התקנת אור קר לשלבי העבודה (כיוון שמדובר באור המעניק תחושה משרדית המתאימה לעבודה, אך לא לבילוי), ואור נוסף לזמני הסעודה – המאופיין בגוון חם יותר וממוקד סביב השולחן.

בחירת גוף תאורה מתאים

כאמור, בחירה באור קר או חם מהווה שלב מהותי בהתאמת התאורה למטבח שלכם. הגורם המשלים לכך הוא בחירת גוף תאורה שעומד בציפיות ובצרכים שלכם. גוף התאורה מגדיר את רמת התאורה של מקור האור, האם האור מתפזר רחוק בחדר, או להיפך – מאיר באופן ממוקד את הסביבה הקרובה למנורה. ניתן לבחור בגוף תאורה עומד או שקוע בקיר או בתקרה. כיום ניתן לבחור גם הסדר אסתטי של ספוטים בקיר גבס.

בחירת סוגי הנורות

באולמות התצוגה של סוהו תוכלו למצוא היצע רחב של כל סוגי התאורה האפשריים. לאחר הבחירה בגוף התאורה המתאים לעיצוב שלכם (כאמור – כבר בשלב התכנון), כדאי להקדיש מחשבה גם לנושא סוגי המנורות. כיום, הבחירה המקובלת ביותר היא מנורות לד שגם חוסכות בחשמל, גם אינן מתחממות (בטיחותי למיקום ליד מקומות ישיבה במטבח) וגם דורשות החלפה אחת ל-30,000 שעות אור לכל הפחות.