איך בוחרים נכון תאורה לגינה

קשה עד בלתי אפשרי להפריז בערכה של תאורה נכונה בגינה. על מנת ליהנות מכל היתרונות של בילוי בגינה בשעות השונות של היממה, יש ליצור את הפתרונות המתאימים ביותר למטרות השונות. אם אתם מעוניינים ליצור פינות ישיבה נפרדות – יש צורך בתאורה מסוימת. אם העניין שלכם הוא שולחן משותף ופינת מנגל, התאורה תהיה שונה. בכל סוג של שימוש בגינה יש לקחת בחשבון את רמת הפיזור וההארה של הפתרונות שנבחרו. באולמות התצוגה הרבים של סוהו תוכלו למצוא בדיוק את הפתרונות הדרושים לכם.

החשיבות של יצירת מערכת תאורה מתאימה בגינה

בגינה נוצר מצב מעניין שבו יש לסמוך בעיקר על תאורה טבעית, אך ליצור אווירה מיוחדת בשעות הערב. האחריות המלאה על יצירת אווירה זו נופלת באופן בלעדי על מערכת התאורה. ניתן לבחור מערכת האופיינית לגינות, או לנקוט גישות מקוריות יותר, כגון מיקום גופי תאורה מעומעמים שיוצרים פיזור אור רחב ברמת תאורה יחסית נמוכה, מה שייצור אווירה אינטימית יותר בגינה. לחלופין, ניתן למקם פנסים עגולים בעלי אור צהבהב שישיגו מטרה דומה. חשוב מאוד להתחשב בגודל הגינה ובמבנה שלה בכדי ליצור את הפתרונות המתאימים ביותר גם לצרכים שלכם, וגם לגינה עצמה.

דקויות של מערכות תאורה אופייניות לגינה

על מנת ליצור את האווירה הרצויה בגינה, חשוב להשקיע גם בצד הטכני של המערכת. גופי תאורה נכונים עושים חצי עבודה, אך באמצעות הפיזור הנכון ויצירת מערכת חכמה (למשל – מופעלת באמצעות חיישן תנועה המפעיל את האור ברגע שיש מישהו בשטח הגינה) ניתן להשיג את המטרה הרצויה, שהיא גינה שמהווה חלק מהותי מהבית ומוסיפה יופי לכל הנכס, וכן הופכת למקום ישיבה ובילוי מספיק נוח, מושקע ואסתטי.

סוגי תאורה שונים המותאמים לגינות

אלמנט חשוב נוסף של תאורה לגינה הוא עמידות בפני תנאי מזג אוויר שונים: עמידות בפני לחות, מצב שבו כל חלקי הגוף סגורים ואטומים למניעת מצבי קצר עקב חדירת לחות או מי גשמים. בנוסף, האור המתפזר בצורה עדינה בחושך יוצר תחושה טובה יותר מאשר אור לבן וחד, הדומה יותר למקרן מאשר למקור תאורה לישיבה נעימה.