Rate this post

ראיון עם אדריכלית הפנים: רביבה סנפיר – עצמון

“הבית צריך לשרת אותך ולא אתה את הבית”

זהו הרעיון המוביל את רביבה סנפיר-עצמון, אדריכלית פנים במקצועה כבר למעלה מ- 20 שנה..
ניסיון, מקצועיות ובעיקר יצירתיות מובילים את רביבה משך השנים בהתלהבות רבה בפרויקטים הרבים והמגוונים שלה, החל מבתים פרטיים ועד לעיצוב ביתני תכשיטים לקניונים.

“אני רואה בתכנון הבית עיצוב חליפה התפורה במדויק למידות הלקוח”.
כדי להגיע לדיוק הזה פיתחה רביבה שיטת עבודה לפיה היא מתחילה כל פרויקט בעיצוב פרופיל לקוח. היא מראיינת כל אחד מבני המשפחה החל מילד בן 3 ועד ההורים אודות הרגלי החיים שלו, פעילויות היום יום, צרכים אישיים, תקציב, מגבלות רפואיות וכל מהלך בחיי היום יום שיכול לעזור בתכנון מדויק יותר. פרופיל הילד חשוב כמו פרופיל המבוגר, כל חדר והפונקציות אותו הוא ממלא – שינה, אירוח, עבודה, לעתים מספר פונקציות יחד באותו חלל וכל המידע מתעצב לפרופיל מדוייק.

” הפרופיל הזה מביא אותי להצלחה של 95% בהתאמה שבין הסקיצה הראשונית לעיצוב הסופי, זאת כיון שהתכנון מתאים לדינאמיות של חיי הבית העתידיים, לאופי הדיירים בו, תוך הקפדה רבה על הנדסת אנוש עם תפיסת עיצוב מגובשת הכוללת את סגנון הרהוט, אווירת התאורה המתאימה עד הפרטים הקטנים של סביבה נוחה לדייר שמאלי כמו גם לימני.”
רביבה “מטיילת” בתוך הבית עוד כשהוא תכנית על הנייר ודואגת שתהיה זרימה, נוחות, עיצוב נעים ללא מחסומים. היא אינה נגררת לאופנה. “הבית צריך להראות טוב לאורך שנים. את הגחמות האופנתיות אני מכניסה בפריטים שניתנים להחלפה בקלות ללא השקעה גדולה”.

בין לקוחותיה הרבים של רביבה אפשר למצוא לא מעט לקוחות חוזרים בפעם שניה ושלישית בחייהם. עובדה זן מעידה על הכרה באיכות עבודותיה או כמו שרביבה מתייחסת לתופעה:
“הלקוחות הם אנשי השיווק מספר אחת שלי”.
הלווי הצמוד והמסירות הרבה ניכרים בכל שלב החל מבחירת הנדל”ן ועד לרמת האבזור הסופי תוך תשומת לב והקשבה רבה לצרכי הלקוח. “רעיונות טובים נולדים מהקשבה לאנשים. מילה אחת של הלקוח יוצרת גירוי לרעיון קסום חדש”. רביבה לא כופה על אנשים דברים שהם לא אוהבים והיא תמיד מעניקה הסברים לתפיסות שהיא מייצגת כדי להגיע להסכמה מתוך הבנה.

את אישיותה המקצועית היא מטפחת בשני אפיקים, מצד אחד, נוסעת רביבה לתערוכות בחו”ל ומעשירה עצמה ברעיונות חדשים ליישום, מגמות חדשות בעיצוב פנים, בריהוט, בתאורה, בצבע, בכל מגמה שתעזור בפרויקטים הבאים שלה, ומצד שני, היא מטפחת מערכת יחסים ארוכת שנים עם ספקים שמצליחים, מתוך היכרותם אתה, לספק לה בדיוק את מה שהיא מחפשת. אם זה צוותים מקצועיים מכל תחומי הבנייה ואם זה חנויות לעיצוב פנים. רביבה שולטת בתחום ומכירה את רזי המקצוע, הכיוון הברור בעיצוב חללי הבית מביא אותה לא פעם לקחת מברשת צבע או אבן ריצוף רק כדי להסביר לבעלי המקצוע את כוונותיה…
“בסוהו אני מרגישה כמו בבית. יש שם תחושה של משפחה. צוות העובדים מקצועי מאוד, עובד שם כבר הרבה שנים. מבינים את הצרכים שלי, עומדים במילה שלהם, שירות מעולה, עמידה בלוחות זמנים ומחיר שווה לכל נפש. כל מה שאני דורשת מעצמי אני מוצאת שם, מבחר הרהיטים ומגוון גופי התאורה הוא עצום ומתחדש ללא הרף”

“עיצוב פנים הוא אינו הוצאה בעיני אלא חיסכון” אומרת רביבה אשר מאמינה בלב שלם שעיצוב פנים נכון ומקצועי תורם לאיכות החיים, מונע טעויות ויוצר חיבורים נכונים שתורמים להשבחת הנכס.

לכל אורך הפגישה אפשר היה לראות את ההתרגשות בפניה של רביבה. אין ספק שהיא נושמת עיצוב, אוהבת את המקצוע ומדברת על הפרויקט החדש כעל הריגוש הבא. לפני שאנחנו נפרדות, אני מנסה לשים את האצבע על הנקודה שהכי מאפיינת את הבתים תחת שרביטה, ורביבה בפשטות כובשת עונה לי:”כל הלקוחות שלי מאוד אוהבים את הבית שלהם, אני ניזונה מההתרגשות שלהם כאשר הם רואים את התוצאה הסופית וזה הסיפוק הכי גדול שלי”.