Rate this post

 

סטודיו – 360° סטודיו לעיצוב ומיתוג חלל
כבר בתחילת הריאיון עם מעצבת הפנים מיטל גפן , הרגשתי שמדובר באשת מקצוע מיוחדת שמתייחסת לעבודה שלה בהרבה מאד עומק ורצינות ולא פחות ברגישות, התרגשות, ומחפשת בכל פרויקט את הניצוץ שיהפוך כל עיצוב ל Unique . את התפיסה המרעננת שלה לעיצוב פנים -היא בחרה לכנות 360 מעלות מתוך הבנה שפרויקט עיצובי מוצלח הוא מסע פנורמי אשר חובק בחובו את הלקוח ואת החלל דרך כל האלמנטים העיצוביים שבדרך . בוגרת שנקר, עם ניסיון במשרדים מובילים בארץ והרבה מאד כשרון היא כובשת בדרכה המקצועית והמיוחדת יותר ויותר פרויקטים עיצוביים מרשימים.

“Design is more than meets the eye. Design is about communicating benefits. Design is not about designers. Design is creating something you believe in” Chuck Green
ZOOM/IN – ZOOM/OUT
“כבר אמרו חכמים לפני, שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואכן, חלל הרמוני חייב להיות מתוכנן מתחילתו ועד סופו תוך כדי הקפדה על כל הפרטים העיצוביים הקטנים ביותר” אומרת מיטל, בכדי להגיע לתחושה הזו היא יוצרת קודם כל קונספט עיצובי כללי, אותה סקיצה רעיונית שמעבירה את העקרונות העיצוביים של המקום. רק לאחר פיתוח הקונספט ואישורו על ידי הלקוח, עוברת מיטל לשלב שבו היא מתרגמת אותו לאלמנטים עיצוביים בשטח: חשמל, אינסטלציה, גופי תאורה, מערכות ישיבה וכו. אשר יחד משרתים את קונספט העל. אחר כך ברזולוציה עמוקה עוד יותר, ממשיכה מיטל את התכנון ותוכניות עבודה לבעלי מקצוע הכוללים: פרטי נגרות, שיש, גופי תאורה ופרטי עיצוב ייחודיים. בתהליך הזה יוצאת מיטל מקונספט שמאפשר ZOOMOUT- זוית עיצובית רחבה וממשיכה לרזולוציה הכי גבוהה ב ZOOMIN- על הפרויקט.

הגישה העיצובית הזו בטיפול אחר כל הפרטים הכי קטנים בחלל, היא משימה עיצובית לא פשוטה, שכן הרעיון הוא לא להעמיס בשפע של פריטים אלא בעיקר לחשוב עליהם ורק אז לעצב אותם לתמונה שלמה, “אני מאמינה באלגנטיות שקטה, לא צריך לצעוק בכדי לתת אמירה עיצובית לחלל, אפשר להעביר יוקרתיות, אלגנטיות וייחודיות בבחירה נכונה של פריטים במקומות הנכונים. אני אוהבת לדבר עיצוב ולא לצעוק, זה סוג של תכשיטנות, לגעת בפרטים העדינים ביותר במכלול השרשרת. זה מה שמניע אותי לחשוב כל הזמן, להמציא, ליצור ולחדש וזהו גם חותם המקוריות שנשאר בכל פרויקט”

Design has allowed us to stand out; to look different and show that difference boldly” Joe Mansueto.”

Unique design
“בכל עיצוב שאני יוצרת אני דואגת שתהיה נגיעה ייחודית. אני מאמינה שבעולם הגלובאלי שלנו, אנחנו צריכים לשאוף ליצור פינה שהיא רק שלנו, ייחודית לנו, מתאימה לאופי ולאישיות שאנו מקרינים- זוהי חשיבה וצורך מאד בסיסי שלנו כבני אדם. מהמקום המקצועי שלי אני רואה בתפקידי, עוד דרך לתת לאנשים מרחב אישי ייחודי שמבטא אותם באמצעות העיצוב. מעבר לזה, חשוב לי שהעיצוב יעבוד, שלא ייווצר בסוף חלל מנוכר אלא להפיח בו רוח חיים כך שהאלמנטים יעבדו האחד עם השני ויצרו אוירה שנעים לשהות בה.

Design is not just what it looks like and feels like. Design is how it works.
Steve Jobs
מהדמיה לעיצוב בפועל
מיטל לא יוצאת לעיצוב בפועל לפני שלב של הדמיות תלת מימד . “אני יוצאת לדרך” אומרת מיטל, ” רק אחרי שעיצבתי את החלל באמצעות הדמיות מאד מפורטות בהן אני משקיעה זמן ומחשבה מרובה. לאחר מכן אני מאשרת אותן עם הלקוח “. בפן הזה מיטל ללא ספק חריגה, ההדמיות שלה מאד קרובות למציאות כמעט ב 100% לתוצאה הסופית בשטח. השיטה הזו נותנת ללקוחות הרבה בטחון משום שלא תמיד יש להם את היכולת לדמיין את העיצוב , באופן הזה התוכניות הופכות לחלל מוחשי והלקוח יודע למה לצפות.

עיצוב כערך מוסף
מיטל מעצבת לא רק בתים פרטיים כי אם גם חללים ציבוריים כגון: אולמות תצוגה, שטחי מסחר ועוד. את חשיבות העיצוב בפרויקטים הציבוריים היא רואה בערך המוסף שהעיצוב צריך לשרת את המותג. לעיצוב פנים יש כוח עצום שמחובר לכל התפיסה המיתוגית של החברה “כשאני מעצבת פרויקט, אם זו חנות אופטיקה שעיצבתי כחנות בוטיק, אם אולם מכירות לחברת מכוניות, אני מכניסה שיקולים הן תדמיתיים של החברה והן מסחריים” ההשפעה של האלמנטים העיצוביים על המכירה בפועל יכולה להיות גדולה וחשובה וכך גם על אופי המותג בכלל. זה מתחיל מהקונספט העיצובי דרך בחירת החומרים ועד מיקום הפרטים בחלל. “מבחינתי עיצוב הוא ערך מוסף למקום שבו אנחנו נמצאים, בין אם זה הבית הפרטי ובין אם זה חלל מסחרי”.

Design is the bridge that brings the business strategy to life. It can build intangible brand value for a business, so the business is worth more

הקשר עם הלקוח
בזכות התפיסה התכנונית הייחודית של מיטל, היא יוצרת קשרים מאד אמיתיים ועמוקים עם לקוחותיה. זה חורג קשרי עבודה והופך להיות אישי ממש כמו העיצוב שלה. “אני נוהגת לשתף ומשתדלת לתת ללקוח מספר אפשרויות לבחירה ועל ידי כך ליצור שתוף פעולה ולשלב את החותם האישי שלי עם הרצונות והדרישות של הלקוח מתוך ההיכרות עם הלקוח והרגישות לפרטים. גם כשאני מגיעה לשלב “הלבשת” החלל ואני עוברת עם הלקוח מנקודה לנקודה, הלקוח בוחר אבל עם יד מכוונת שלי. קחי לדוגמא את הביקור שערכתי בסוהו: הלקוח נכנס והתרשם מהעושר וההיצע, הוא ראה מגוון גדול של גופי התאורה, ומצאו חן בעיניו הרבה מאד גופים, אני באתי מוכנה והיה לי ברור שלאותו החלל מתאים אחד משלושה גופי תאורה שמשרתים את הקונספט העיצובי בצורה מיטבית ולכן כיוונתי את הלקוח לבחור אחד משלושתם, כך זה בכל פריט ורהיט”

את השיחה עם מיטל אני מסיימת עם הפרויקט החדש שלה בבנין יוקרה ברוטשילד בתל אביב, פרויקט שקיבלה מהמלצות, כמו שאר עבודותיה, ובו היא הולכת לממש דירה בעיצוב אורבני מלא שיק וכמו שאתם כבר מבינים, בנגיעה אישית.

עירית קרן